W Niemczech żyje ponad 3.2 mln polskojęzycznych mieszkańców:
-  400 tys. polskich obywateli,
-  2.2 mln niemieckich obywateli wywodzących się z Polski
-  600 tys. Polaków pracujących w Niemczech.

Większość populacji żyje w skupiskach ludności polskiej, takich jak: Berlin, region Rury, Dolna Saksonia, Bawaria. Przy czym imigracja z Polski stale rośnie: w roku 2012 do Niemiec wyemigrowało około 170.000 polskich obywateli.


Polacy stworzyli silną społeczność, która przywiązuje dużą wagę do rodzimych produktów.
Początkowo kluczowymi klientami Grupy DAS były polskie sklepy prowadzące działalność w formie tradycyjnego handlu detalicznego w okolicach Dortmundu i Essen.


Bardzo szybko obywatele Niemiec docenili atrakcyjność produktów  spożywczych z Polski
i pojawiły się one w placówkach Grupy EDEKA – jednej z największych sieci handlowej
na terenie Niemiec.

Populacja polskojęzyczna oraz klienci innych narodowości zainteresowani produktami
z Polski stworzyli docelową grupę odbiorców polskich artykułów spożywczych i alkoholowych.

Model funkcjonowania niemieckiego rynku produktów FMCG (produktów szybkozbywalnych) jest rynkiem wysokorozwiniętych krajów Unii Europejskiej, w którym dominują wielkopowierzchniowe placówki, ale udział handlu tradycyjnego w dalszym ciągu pozostaje istotny.

Otoczenie rynkowe, na którym działa Spółka DAS Beste aus Polen GmbH posiada ogromny potencjał rozwoju dystrybucji. Spółka sukcesywnie rozszerza swoją działalność poprzez dostarczanie wysokiej jakości produktów z Polski do różnorodnych placówek handlowych.

Polskie produkty spożywcze swoją popularność zawdzięczają wysokiej jakości, przystępnej cenie i ekologicznej produkcji.

Grupa DAS jest obecna na niemieckim rynku od 2009 roku i aktualnie  region sprzedaży Spółki DAS Beste aus Polen GmbH obejmuje:
Bremę, Hesję, Dolną Saksonię, Nadrenię Północną i Westfalię.

Obecnie klientami Grupy DAS są klienci największych sieci hipermarketów, supermarketów oraz średnich i mniejszych sklepów
w Niemczech.